Yamaha vælger Bridgestone S22 til MT-10

Oprettet d.

Yamaha vælger Bridgestone S22 til MT-10

 

Yamaha vælger Battlax Hypersport S22-dæk fra Bridgestone til sin nye topmodel Yamaha MT-10

 

Det er ikke for ingenting, at Yamaha omtaler sin nye topmodel, Yamaha MT-10, som The definitive Master of Torque. Den er et moment-monster, der stille ultimative krav til dækkene, hvis man vil vride den maksimale køreoplevelse ud af balladejernet.

 

Læs mere om den nye Yamaha MT-10 her: https://bruun-larsen.dk/produkter/52-hyper-naked/

 

Læs Pressemeddelselsen fra Bridgestone nedenstående

 

 

 


Yamaha vælger Battlax Hypersport S22-dæk fra Bridgestone til sin nye topmodel Yamaha MT-10

Det er ikke for ingenting, at Yamaha omtaler sin nye topmodel, Yamaha MT-10, som The definitive Master of Torque. Den er et moment-monster, der stille ultimative krav til dækkene, hvis man vil vride den maksimale køreoplevelse ud af balladejernet.


Vil ud på de små, snoede veje og skære kurver, så er Yamahas nye flagskib, MT-10, med på sjov! MT-10 er kraftigt inspireret af den ikoniske Yamaha YZF-R1, både mht. motor og elektronik, og har arvet mange spændende, nye egenskaber fra den notoriske racer.

MT-10 er en moderne udgave af de gamle racercykler, som med sin stærke motor byder op til dans!

Battlax Hypersport S22 valgt til førstegangsmontering

Jo mere moment, jo mere greb. Uanset om du skal accelerere fra lyskrydset i byen eller ud af et sving på de snoede landeveje, har du brug for ultimativt greb både ved acceleration, sving og hårde nedbremsninger for ikke at blive fejet af banen. I jagten på det bedste kvalitetsdæk der kan holde MT-10’eren på vejen og udnytte moment-monsterets muskler fuldt ud, har Yamaha valgt Battlax Hypersport S22 fra Bridgestone.

Battlax Hypersport S22 er født ud af motorsporten

Udviklingen af Battlax Hypersport S22 har afsæt i Bridgestones mangeårige deltagelse i motorsport, fx FIM Endurance World Championship (EWC) og MFJ All Japan Road Race Championship. Den ekstreme belastning og hastighed ved motorsport kræver vedvarende nyudvikling af slidbane og dækmønster og optimering af dækkets stivhed og vejgreb.

Udviklet med samme teknologi som dæk til FIM Endurance World Championship
I udviklingen af Battlax Hypersport S22 har Bridgestone fx benyttet sin ULTIMAT EYE™-teknologi til at måle og visualisere, hvordan dækket reagerer i forhold til underlaget. ULTIMAT EYE™-teknologien bruger Bridgestone også, når de udvikler dæk til FIM Endurance World Championship.

 

Med ULTIMAT EYE™ simulerer man høj-farts kørsel – både med nedlægningsvinkler og acceleration under kontrollerede, monitorerede forhold, som er tilsvarende, hvad man kan teste på et køretøj i et laboratorie. Sammen med konventionelle tests er teknologien med til at forbedre dækperformance gennem præcisionsanalyser og performance-verifikation på en solid, videnskabelig basis.
 

Battlax Hypersport S22 fås i flere størrelser
Yamaha MT-10 er originalmonteret med Battlax Hypersprot S22 120/70ZR17 M/C (58W) på forhjulet og 190/55ZR17 M/C (75W) på baghjulet.

Battlax Hypersport S22 fås til eftermontering i én størrelse til forhjulet og fem størrelser på baghjulet.

Fordæk:
120/70ZR17M/C (58W)

Bagdæk:

160/60ZR17M/C (69W), 180/55ZR17M/C (73W), 190/50ZR17M/C (73W), 190/55ZR17M/C (75W), 200/55ZR17M/C (78W)